بیکسبی چیست و چگونه از دستیار هوشمند سامسونگ استفاده کنیم

ولای علی(علیه السلام)
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

درباره وب

به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
حسن والی زاده
تبلیغات



بیکسبی یکی از کاربردی ترین ابزارهای ارائه شده توسط سامسونگ است. از آنجایی که این ابزار جدید است، بسیاری از افراد با آن آشنایی ندارند و بنابراین نمی دانند چگونه از آن استفاده کنند. در نتیجه اگر شما هم می خواهید با این ابزار کاربردی آشنا شوید و گوشی هوشمند سامسونگ در دست دارید، بهتر است ادامه این مقاله را از دست ندهید. چرا که در حین نگارش این مقاله سعی کردیم نحوه استفاده از بیکسبی را به کاربران آموزش دهیم و کاربران را با قابلیت های این ابزار آشنا کنیم.

بیکسبی چیست؟

Bixby یک دستیار صوتی هوشمند است که مستقیماً در گوشی های میان رده یا پرچمدار سامسونگ شما قابل دسترسی است. اساسا این ابزار برای پاسخ به سوالات شما و گوش دادن به دستورات صوتی شما طراحی شده است. دستیار صوتی هوشمند فوق از دوربین گوشی به عنوان چشم استفاده می کند و از آن برای تشخیص اشیا استفاده می کند. در واقع از سال 2017 که سامسونگ این ابزار را در بازار عرضه کرد، همواره سعی در توسعه و بهبود این ابزار داشته و در ارتقای قابلیت های آن موفق بوده است. این ابزار عادت های شما را ثبت می کند و در نتیجه با نیازهای شما سازگار می شود. به عنوان مثال، بیکسبی توانایی تشخیص صدای افراد و تغییر پاسخ های داده شده به آن صداها را با توجه به درخواست کننده دارد.

بیکسبی چگونه کار می کند؟

این ابزار صوتی هوشمند به کاربران این امکان را می دهد تا تلفن همراه خود را با صدای خود کنترل کنند. البته قابلیت های دستیار صوتی هوشمند بیکسبی در این مورد خلاصه نمی شود و می توانید عملکردهای بیشتری را مشاهده کنید. ویژگی های کلیدی Bixby عبارتند از Bixby Voice، Bixby Vision و Bixby Routines. راه های مختلفی برای تعامل با Bixby وجود دارد و می توانید با ضربه زدن روی صفحه، صحبت کردن یا باز کردن دوربین با آن تعامل داشته باشید.

نحوه کار با Bixby Voice

اگر می خواهید بیکسبی را فعال کنید، می توانید دکمه کناری گوشی خود را برای چند ثانیه فشار دهید و البته اگر قبلا این ابزار را فعال کرده اید، می توانید با گفتن «Hello Bixby» آن را فعال کنید. این ابزار از کاربرانی که برای اولین بار استفاده می‌کنند، می‌خواهد «Hello Bixby» را چندین بار تکرار کنند تا به صدای Bixby عادت کنند و آن را برای استفاده بعدی ذخیره کنند. هنگامی که Bixby را سفارشی کردید، می توانید هر سوالی را که می خواهید در مورد مواردی مانند آب و هوا از Bixby بپرسید. پرسیدن سوالات تصادفی ممکن است قدرت واقعی این ابزار را منعکس نکند.
نکته جالب در مورد بیکسبی این است که این دستگاه قادر به اجرای دو دستور و دستورات مختلف است. به عنوان مثال، می توانید از این ابزار برای ارسال پیامک استفاده کنید یا زنگ گوشی را به صورت خاص تنظیم کنید. همچنین خواندن ایمیل و تماس تلفنی بدون شماره گیری و فرمان دادن به دستگاه بیکسبی امکان پذیر است.

اگر می‌خواهید آخرین پیام‌های متنی خود را با استفاده از Bixby بخوانید، می‌توانید از Bixby بخواهید که پیام‌های جدید شما را با صدای بلند با گفتن «خواندن آخرین پیام متنی من» برای شما بخواند. البته این ابزار در مورد خواندن پیام های جدید نیز محدودیت هایی دارد و تنها می تواند 20 پیام آخر گوشی را بخواند. افرادی که می خواهند از Bixby برای خواندن پیام های خود استفاده کنند باید از برنامه پیش فرض Samsung Messages استفاده کنند.

دانش پیشرفته دستورات بیکسبی

علاوه بر ویژگی های ذکر شده، می توان از بیکسبی برای گرفتن سلفی در اینستاگرام، ایجاد آلبوم عکس و حتی استفاده از این ابزار برای رتبه بندی درایورهای Uber استفاده کرد. یکی از ویژگی های مهم دستیار هوشمند بیکسبی این است که این ابزار در کنار برنامه های مختلف قابل اجرا است. برای مشاهده لیست کامل برنامه های موجود، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • در مرحله اول با فشردن طولانی دکمه روی گوشی یا گفتن کلمه "Hi Bixby"، بیکسبی را باز کنید.
  • سپس روی دکمه Discover در سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده، روی More ways to use Bixby کلیک کنید.

در این قسمت لیست کاملی از برنامه های نصب شده بر روی گوشی شما نمایش داده می شود. علاوه بر این، این بخش به شما نشان می دهد که چگونه از دستورات صوتی ابزار Bixby برای استفاده از این برنامه ها استفاده کنید، اگر می خواهید از آنها با استفاده از ابزار Bixby استفاده کنید.
یکی دیگر از ویژگی های ابزار Bixby استفاده از آن برای کنترل فوری دستگاه های سازگار SmartThings است. به این ترتیب می توانید از بیکسبی برای تغییر کانال تلویزیون، خاموش کردن چراغ ها و ... استفاده کنید، علاوه بر این دستورات ویژه بیکسبی Quick نیز وجود دارد.

  • Bixby Vision را با ضربه زدن روی گزینه Bixby Vision در سمت چپ بالای صفحه باز کنید. البته این اپلیکیشن از طریق بیکسبی ویژن نیز قابل باز شدن است.
  • Bixby Vision با یک پایگاه داده عظیم می تواند حیوانات و اشیاء مختلف را شناسایی کند و دیگر نیازی به جستجو و تلاش برای یافتن هویت آنها نیست.

راه های مختلفی برای تعامل با Bixby Vision وجود دارد که می توانید از هر یک از آنها برای برقراری ارتباط با این ابزار استفاده کنید. ابزار ذکر شده در بالا مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به امکان ترجمه تصاویر و متن اشاره کرد. علاوه بر این، می‌توانید یک کد QR را اسکن کنید تا با استفاده از Bixby Vision به تعداد کالری یک غذا پی ببرید. نیازی به گرفتن دوربین و استفاده از چاقو نیست و این ابزار می تواند تصاویر را در قسمت گالری گوشی نیز اسکن کرده و با اسکن آنها اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد.

اگر می خواهید از این ابزار برای شناسایی غذا یا اشیاء مختلف استفاده کنید، کافی است دوربین را به سمت شی یا غذای مورد نظر خود بگیرید تا ابزار Bixby آن را اسکن کرده و نتایج دلخواه را به شما بدهد. همچنین بسیاری از افراد از ابزار Bixby Vision برای ترجمه متن استفاده می کنند. برای این کار نیز مانند روش قبلی کافی است دوربین گوشی خود را به سمت متن مورد نظر بگیرید و این ابزار پس از اسکن شروع به ترجمه متن مورد نظر می کند.

روتین های بیکسبی

مفیدترین قسمت دستیار صوتی سامسونگ Bixby است که می تواند برای انجام کارهای خاصی در گوشی هوشمند شما مورد استفاده قرار گیرد. افرادی که قبلا از Google Assistant یا IFTTT استفاده کرده‌اند، به‌دلیل تجربه‌شان، می‌توانند به راحتی از روتین‌های Bixby استفاده کنند. به عنوان مثال، افرادی که پس از روشن کردن بلوتوث گوشی خود در حین رانندگی در خودروی شخصی از Google Maps استفاده می‌کنند، می‌توانند با فعال کردن روتین‌های Bixby، بیکسبی را آموزش دهند که پس از روشن کردن بلوتوث، Google Maps را روشن کند. بنابراین دیگر نیازی به فعال سازی دستی گوگل مپ ندارید و این مشکل علاوه بر افزایش سرعت کار باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود.

پیش بینی آینده بیکسبی

همانطور که می دانید، قوانین ایالات متحده در مورد انحصار فناوری های مختلف می تواند تغییر کند و تغییر می کند. به همین دلیل ممکن است تا چند سال آینده انحصار فناوری بیکسبی از روی گوشی های سامسونگ برداشته شود و در گوشی های برندهای دیگر نیز شاهد این ابزار باشیم. اما در حال حاضر سامسونگ تنها برندی است که از این فناوری پشتیبانی می کند. با توجه به وجود این ابزار در گوشی های سامسونگ با محبوبیت بیشتر محصولات میان رده و پرچمدار این برند شاهد فروش بیشتر محصولات سامسونگ در بازار هستیم. بسیاری از افراد از این دستیار صوتی برای انجام سریعتر کارهای روزانه خود استفاده می کنند.

نتیجه

ابزار Bixby یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین ابزار سامسونگ می باشد که در سال 2017 روانه بازار شد، پس از معرفی این ابزار به بازار پیشرفته، رونق زیادی برای گوشی های هوشمند ایجاد شد. البته استفاده از این ابزار در تشخیص صدا کمتر از ابزارهایی مانند گوگل اسیستنت و سیری است، با این حال سامسونگ با ایجاد تغییرات و به روز رسانی سعی در بهبود قابلیت های این ابزار هوشمند داشته است. دستیار هوشمند سامسونگ علاوه بر اینکه در گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار سامسونگ به چشم می‌خورد، در برخی از لوازم خانگی سامسونگ مانند یخچال‌های هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند ساخت این برند نیز تعبیه شده است. آیا از ابزار Bixby استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را در مورد ویژگی ها و مزایای این ابزار.

 

منبع: شهر سخت افزار مجله فناوری

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تاريخ : پنج شنبه 20 مرداد 1401 ساعت: 18:15 ا نویسنده : حسن والی زاده ا

امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: